Bloga można założyć i pisać w nim na każdy temat, nie ma tu żadnych ograniczeń. Może to być najbardziej popularna, albo najbardziej niszowa kategoria, to zależy tylko od właściciela bloga. Jednak należy mieć na uwadze, że nie każda tematyka sprzyja blogowaniu. Blog to treść, a żeby mieć czytelników trzeba pisać ciekawie, przyciągająco i co bardzo istotne regularnie. Nie chodzi tu o „wypluwanie” kilku tekstów dziennie, ale o względną systematyczność, której może spodziewać się czytelnik. Nie jest dobrym pomysłem raz napisać 3 teksty w tygodniu, a innym razem dodać coś raz w miesiącu. Nie lubią tego ani czytelnicy, ani wyszukiwarki.
Jeśli mowa o treści, która jest kluczowa dla bloga, to są tematy, które nie sprzyjają blogowaniu właśnie ze względu na nią, niektóre kategorie nigdy się nie wyczerpią, ponieważ ciągle dochodzą nowe materiały z których można „skleić” tekst np. gry, filmy, gotowanie, motoryzacja, podróże tutaj tematy nigdy się nie skończą, bo zawsze będzie o czym pisać. Jednak są także tematy zamknięte, gdzie ciężko o nową treść. Napisze się kilka postów i bardzo trudno wymyślić coś nowego, a czasami jest to praktycznie niemożliwe, a jak wiadomo ludzie nie lubią czytać podobnych postów, albo postów o tym samym, ale inaczej ubrane w słowa. Z tego powodu jak wspomniałem nie każda tematyka sprzyja blogowaniu, bo niektóre tematy kiedyś po prostu się skończą i nie będzie już o czym pisać. Blog bez dodatkowych i nowych treści straci swoich czytelników, można wydłużyć ten proces dodając treści rzadziej, ale to nie sprzyja pozycjonowaniu bloga i zdobywaniu czytelników i przede wszystkim nie rozwiązuje problemu, bo i tak w końcu nie będzie o czym pisać.
Zakładając bloga, którego działalność ma być dłuższa trzeba patrzeć na tematykę nie tylko pod kątem ewentualnego zarabiania, ale także pod kątem treści, czy będzie o czym pisać i czy tematy za szybko się nie wyczerpią. Zawsze można spróbować pisać o czymś innym, ale to niekoniecznie musi się spodobać czytelnikom, a jeśli będzie pisane na siłę, tylko po to aby na blogu było coś nowego może to być łatwo zauważalne. Na niektóre rzeczy należy zwrócić uwagę jeszcze przed założeniem bloga, nawet na tak wydawałoby się banalne rzeczy jak potencjał treści.
Szkoda potem blogów, które spodobały się czytelnikom zdobyły względną popularność, ale ich działalność skończyła się z powodu małego potencjału materiału.
Nie każde tematy są poszukiwane np. jest mniejsza zapotrzebowanie na artykuły o znaczkach pocztowych, niż o zdrowiu.